Soalan Lazim

Muslim, warganegara Malaysia berusia 18 tahun ke atas, bujang/duda/janda dan SERIUS dalam mencari jodoh.
Bergantung pada giliran borang pada ketika itu. Akaun akan disemak dalam 24jam hari bekerja (waktu pejabat).
Sila relogin portal supaya sistem dikemaskini dengan lancar.
Kemudian, klik ikon kanta di bahagian atas portal untuk melihat senarai calon.
Anda perlu menjadi ahli premium terlebih dahulu untuk menggunakan fungsi private message.
Pengguna boleh melihat sama ada calon tersebut Ahli Premium atau Ahli Biasa di bawah gambar.
Setelah mendaftar, anda akan menjadi ahli biasa dan dibenarkan untuk melakukan perkara asas seperti berikut:

1.Melihat profil calon yang berlawanan jantina dengan anda.
2.Menyampaikan salam kepada calon lain (Fungsi ini tidak dapat digunakan sepenuhnya selagi anda tidak menjadi Ahli Premium).

Dengan sedikit bayaran, anda boleh menjadi Ahli Premium dengan kelebihan berikut:

1.Anda boleh menghantar mesej peribadi (private message @ PM) kepada calon lain.
2.Anda akan mendapat diskaun istimewa jika menghadiri seminar anjuran pihak TillJannah.my
Bayaran yang diterima di atas akan digunakan oleh TillJannah.my untuk menampung perkara berikut:

1.Kos bayaran kepada programmer yang membina portal ini serta menambah baik dari semasa ke semasa.
2.Gaji kakitangan yang menguruskan portal ini.
3.Kos utiliti seperti bil telefon, internet, sewa pejabat dan lain-lain kos pengurusan.
4.Kos pengiklanan seperti di Facebook dan lain-lain medium yang dirasakan sesuai untuk menarik lebih ramai calon berkualiti mendaftarkan diri di portal ini.
5.Kos domain dan hosting (server) yang perlu ditingkat dari semasa ke semasa berdasarkan jumlah pengguna yang berdaftar di portal ini.
6.Kos designer untuk membuat poster tentang tip-tip bermanfaat.
7.Lain-lain perkara yang perlu ditanggung dari semasa ke semasa.
Untuk menjadi Ahli Premium,

Encik / Cik boleh pilih sama ada :

1) Bayar terus dari portal (Simplepay Gateway @ Senangpay). Akaun anda akan diupgrade secara automatik kepada ahli premium walaupun di luar waktu pejabat. (Syaratnya: Ada kad debit, CVV adalah nombor 3 digit di belakang kad).

Tindakan : Klik AHLI PREMIUM dan ikut arahan yang diberikan. Selepas berjaya buat bayaran, logout dan login semula portal supaya sistem dikemaskini.
Sila relogin portal supaya sistem dikemaskini dengan lancar.
(i) Jika bayaran melalui portal iaitu atas nama Simplepay Gateway Sdn Bhd, anda tak perlu menghantar bukti bayaran, cuma relogin sahaja portal kerana akaun akan autoupgrade.

(ii) Jika bayaran secara manual transfer iaitu ATM,CDM atau online transfer, anda perlu menghantar bukti bayaran kepada kami. Admin bertugas akan memberi respon dan upgradekan secara manual.
Sila refresh borang profil dan upload gambar bersaiz kurang 5mb. Jika masih tak boleh, sila hubungi pihak kami untuk bantuan upload.
Dua kemungkinan yang berlaku : iaitu calon tersebut sedang kemaskini profil dan belum diluluskan admin atau akaun anda telah di ‘block’ oleh calon tersebut.
Sila klik “lupa kata laluan” di bawah kotak login di portal TillJannah.my dan ikut arahan yang diberikan.
1.emel ke salam@tilljannah.my (utama)
2.mesej di portal TillJannah.my
3.pm Facebook atau Instagram TillJannah.my
4.whatsapp di nombor 012-9116575.
Hanya admin yang mempunyai butang memadam akaun. Sila hubungi admin untuk menutup akaun anda.